Dimarts al migdia veïnes del barri de Poble Sec ens van avisar al Sindicat de Barri del Poble Sec de la presència de matons de “Desokupa” a l’edifici entre el carrer Piquer i Fontrodona.

Vam trobar a un grup de més de 10 matons encaputxats de l’empresa Desokupa intentant fer fora sense cap ordre judicial, amb actitud violenta i amenaçadora a diverses persones que estaven vivint en alguns pisos de l’edifici.

“Desokupa” és una empresa privada dedicada a realitzar desnonaments extrajudicials d’immobles a través de la força, la violència i l’extorsió. Habitualment pagats per propietaris rics que volen evitar el procés judicial requerit per poder executar un desallotjament legal. “Desokupa” contracta a ex-policies, paramilitars, vigilants de discoteca, practicants d’arts marcials, ultres d’equips de futbol i en alguns casos -com en el cas d’alguns matons que van participar ahir- persones amb forts lligams amb grupuscles de l’extrema dreta i del crim organitzat. Es tracta d’un grup para-policial que compta amb l’absoluta complicitat dels mossos d’esquadra que, lluny d’impedir que es portés a terme un desnonament il·legal, es van posar a protegir els matons i a treballar junts per expulsar els habitants tal com reconeix el mateix Daniel Esteve en un vídeo.

La propietat que ahir va pagar per portar aquests matons al Poble Sec és la immobiliària Vivendex. Actualment, segons la seva web, té en venda 453 habitatges, 26 garatjes, 43 locals, 6 naus, 5 negocis, 8 oficines, 29 terrenys i 3 trasters (a més de 34 habitatges/ locals en lloguer). No es tracta com sovint s’argumenta d’un petit propietari desesperat que davant una ocupació desafortunada o mal dirigida decideix recórrer a mètodes il·legals. Es tracta d’una immobiliària que en la seva ànsia especuladora decideix saltar-se els processos legals perquè s’ho pot pagar. D’Una immobiliària que vol fer un negoci rodó venent aquests pisos, que abans eren de lloguer de renda antiga a preus relativament assequibles, a un preu estratosfèric i insultant per a la gent que viu al barri (375.000-430.000€ per cada pis de 70m2).

Ens volen fer desviar l’atenció criminalitzant les persones que habitaven en aquests pisos amb arguments com que tenien antecedents o que eren immigrants, com si això no els donés dret a tenir una llar on viure amb qui vulguin. No caurem en la seva trampa. L’Aliança feta el passat dimecres entre la policia i Desokupa demostra que el racisme institucional és una xacra completament actual dins d’una ciutat que es vol vendre com a lloc d’acollida. Demostra que els que ens governen els preocupa més defensar els rics per tots els mitjans, que no pas impedir els gairebé 50 desnonaments que patim diàriament a Catalunya.

Permetre que això segueixi passant és una decisió política, no ho oblidem: si els polítics que governen tinguessin una mínima vergonya, algú en alguna conselleria hauria de donar la cara i unes quantes explicacions. Nosaltres el que tenim clar és a qui volem de veïnes i a qui defensarem, colze a colze, davant qualsevol atac.

Ho vam demostrar ahir al carrer Fontrodona on moltes veïnes, tan organitzades al sindicat com les que passaven pel carrer i es van quedar durant hores, vam aconseguir assetjar i dificultar l’actuació policial-mafiosa de forma enèrgica i determinada. En aquesta determinació i unitat veïnal front especuladors i matons de tots colors veiem la llavor de la revolta que algun dia farà pagar tant dolor a qui l’ha provocat, que eliminarà d’aquest planeta a qui posa el capital per sobre la vida.

Ni Desokupa, ni mossos, ni especuladors podran amb els barris combatius. Segui