palestina

La repressió no aturarà la solidaritat amb Palestina

El passat dimecres al matí, 4 persones vinculades a les nostres entitats de barri i del moviment per l’habitatge a Barcelona van ser detingudes al portal de casa i retingudes a comissaria fins al vespre. Ahir dijous, 4 persones més van ser citades a declarar a comissaria.

De què se’ls acusa? D’haver participat en una protesta a un hotel pertanyent a un entramat empresarial implicat en les infraestructures i els cercles de poder del règim militarista, colonial i d’apartheid israelià. Un hotel que també contribueix a la turistificació de la ciutat i a l’expulsió del veïnat contra la que lluitem diàriament.

Malgrat ser una acció simbòlica per visibilitzar la solidaritat internacionalista i exercir pressió per aturar un genocidi, la policia considera que podria ser constitutiva de delicte de violació de domicili jurídic, coaccions i danys. Unes acusacions absurdes que no s’aguanten per enlloc amb l’objectiu d’atemorir a les persones i col·lectius que estem actuant enfront de la massacre i neteja ètnica perpetrada pel règim sionista israelià. A més, l’ús de l’agreujant d’odi en les acusacions està totalment descontextualitzat. Aquesta acció no parteix en cap cas d’una motivació discriminatòria. No és antisemita. No pretén assenyalar cap minoria oprimida.

El Govern de la Generalitat en comptes de trencar relacions amb l’Estat d’Israel, que vulnera a ulls de tothom els drets humans, segueix fent costat als poders econòmics i polítics que sostenen l’apartheid del poble palestí. Un genocidi que, a banda de dur més de 20.000 morts, manté en presó fins i tot a nens, com s’acaba de demostrar en els darreres dies. Res a dir, Pere Aragonès?

Com veiem cada dia als desnonaments, tenim clar que l’únic obstacle a la normalització de la barbàrie som nosaltres, la majoria social que volem una pau justa, una vida digna, aquí i a Palestina. Seguirem al carrer, convençudes i solidàries, fins que les palestines visquin lliures a les seves terres, des del riu fins al mar! Ni un pas enrere!

Sindicat de Llogateres de Catalunya
Sindicat de Barri del Poble Sec