Si has esgotat tots els recursos i et trobes que no tens una casa on viure, o et trobes que ho has de fer en un lloc que no té les condicions mínimes de dignitat per viure-hi…

…des del Sindicat de Barri defensem l’ocupació de pisos i cases de grans propietaris i tenidors, immobiliàries, bancs, fons d’inversió i administració com a manera legítima d’accedir a un habitatge.

Per si en vols més informació:

Informe Ockupació Catalunya

Què en sabem de l’ocupació d’habitatges buits a Catalunya?

Per què s’ocupa? Què s’ocupa? Qui ocupa i com és el seu dia a dia?

A l’última dècada el número de persones que viuen ocupant ha augmentat com a conseqüència de la situació d’emergència i exclusió residencial, i amb tot això també el discurs públic que criminalitza aquesta pràctica.

Davant d’aquesta realitat, hem elaborat un informe amb l’objectiu de visibilitzar el que hi ha darrera de l’ocupació, entesa com a forma d’autodefensa del dret a l’habitatge.

Aquesta investigació és el primer estudi en profunditat sobre l’ocupació d’habitatges buits a Catalunya, i recull estadístiques, referències i relats vitals que provenen de més de 600 llars ocupades a 70 municipis. És el resultat de més d’un any d’investigació col·lectiva, rigorosa i militant, realitzada amb el compromís de moltxs companyxs que han compartit les seves experiències, lluites i reflexions.